

O PROJEKTU
Takeover je mali festival suvremene umjetnosti u poslovnim prostorima, u organizaciji Hrvatskog društva likovnih umjetnika, koji se realizira s ciljem obilježavanja Europskog mjeseca kreativnosti u okviru EU projekta CreART 3.0.
Istaknuti umjetnici mlađe generacije prema odabiru kustosa „zauzet“ će prostore prepoznatih tvrtki koje djeluju ili se dotiču područja kulturnih i kreativnih industrija. Umjetnici će izložiti svoje radove u poslovnim prostorima te diseminirati svoj rad prema zaposlenicima. Svaka intervencija bit će predstavljena i javnosti kroz dan otvorenih vrata i razgovor s umjetnikom_icom. Program Takeover daje umjetnosti mogućnost da se „saživi“ s užurbanom svakodnevicom radnih prostora. Pritom umjetnički radovi postaju aktivni sudionici izvanumjetničkog svijeta, brišući oštre granice korporativnog i umjetničkog sektora, zadržavajući svoju uvijek prisutnu moć preoblikovanja naše stvarnosti. Cilj Takeover-a je potaknuti poduzeća nove generacije na doprinos produkciji suvremene umjetničke prakse, odnosno potpori novom naraštaju umjetnika_ica.
CreArt je mreža europskih gradova privatnih i javnih institucija, osnovana 2012. godine s ciljem reagiranja na potrebe europskih kulturnih institucija što obuhvaća povećanje gospodarskog, socijalnog i kulturnog utjecaja vizualnih umjetnosti pružanjem bolje podrške umjetnicima, menadžerima u kulturi, industriji i široj javnosti. Nositelj CreArt projekta za grad Zagreb je Hrvatsko društvo likovnih umjetnika. Nakon prethodnih, uspješno provedenih izdanja CreArt 1.0 i CreArt 2.0., novo poglavlje CreArt 3.0. čini mrežu 13 europskih gradova srednje veličine s ciljem razmjene iskustava i dobre prakse za poticanje suvremene umjetnosti, kroz stalni transnacionalni program mobilnosti za umjetnike u usponu, kustose i kulturne djelatnike, kako bi se unaprijedili ekonomski, društveni i kulturni doprinos koji kreativnost može dati lokalnim zajednicama.
CreArt 3.0 trajat će od 2024. – 2026. i obuhvatiti širok raspon programa (Umjetnost u javnom prostoru, Europski mjesec kreativnosti, Rezidencijalni program De/konstrukcija slike, Edukativni program i Lokalni seminari za jačanje kapaciteta umjetnika).
KUSTOSICA

Antonela Solenički
Antonela Solenički je nezavisna kustosica i istraživačica. Diplomirala je vizualne umjetnosti i kustoske studije na NABA-i u Milanu te je prvostupnica povijesti umjetnosti i španjolskog jezika i književnosti čiji je studij pohađala u Zagrebu. U sklopu projekta NOVAci nastalog u suradnji WHW-a i Pogona kurirala je izložbu Na vrhu jezika (2022.) u Galeriji Nova u Zagrebu. Trenutno radi kao kustosica u Galeriji Miroslav Kraljević u Zagrebu.
UMJETNICI

preddiplomirala je na Odsjeku za animirani film i nove medije, Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Završava studij Javne uprave pri Pravnom fakultetu u Zagrebu. Od svibnja 2025. odrađuje stručnu praksu u Uredu Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Na funkciji je asistentice u produkciji u Galeriji Miroslav Kraljević te vodi likovne radionice u Udruzi i klubu Zajedno, Psihijatrijske bolnice Sveti Ivan. Kroz umjetničku praksu istražuje socijalne i osobne odnose, kao i vlastita emotivna stanja i strahove. Kroz site-specific instalacije razmatra ideje prostora i ljudi unutar njega. Sudjelovala je na kolektivnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu od kojih se izdvajaju No More ‘I’m Sorry’ (Galerija Miroslav Kraljević, 2023.), 37. salon mladih, Situacija (Galerija AMZ 2024.) te Amore ist gone (Galerija Karas 2025.). Dobitnica je stipendije 19. Erste Fragmenata i posebne pohvale žirija 37. salona mladih.
diplomirala je 2023. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, Hrvatskoj, odsjek Likovne kulture, smjer Slikarstvo u klasi doc. Art. Marka Tadića. Aktivna je članica umjetničke zajednice u Hrvatskoj i inozemstvu, ima više samostalnih izložbi te sudjeluje u mnogim grupnim projektima. Dobitnica je Rektorove nagrade za grupni umjetnički rad, ak. godinu 2017./2018. na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i stipendije Kineske vlade za ak. godinu 2019./2020. u okviru stipendiranog IMFA programa, u sklopu kojeg provodi godinu dana na China Academy of Art. Godine 2024. bila je polaznica je šeste generacije WHW Akademije. Proceduralnom umjetničkom praksom rada pokušava prodrijeti u srž zamršenog odnosa materije i koncepta, istražujući stanja i prostor između početka ideje te njezine izvedbe.


je interdisciplinarni umjetnik i psiholog. Godine 2018. magistrira psihologiju na Sveučilištu u Zadru u području psihologije umjetnosti unutar kojeg se bavi vizualno-estetskom osjetljivošću i odnosom umjetnosti i raspoloženja. Paralelno sa studijem razvija vlastitu umjetničku praksu u kojoj se bavi osobnom ikonografijom kroz koju pokušava istražiti odnos između okoline i pojedinca te kako taj odnos može utjecati na formaciju ličnosti pritom koristeći različite medije, od skulptura i kolaža do instalacija i performansa. Od 2017. godine samostalno i grupno izlaže i izvodi na području Hrvatske, a u dva navrata od Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske dobiva potporu za vizualne umjetnike (Roller, 2021. i Plivati kao ti ne može svatko, 2023.). U 2023. godini u suradnji s Hrvatskim muzejem naivne umjetnosti osvaja ICOM-ovu nagradu za rad Sun Worker, a u 2024., nakon izlaganja na Salonu mladih na izložbi Situacija osvaja posebno priznanje Hrvatskog društva likovnih umjetnika za rad pod nazivom 11. Također aktivno radi i djeluje i u području scenskog i grafičkog dizajna.
Stela Mikulin (1996.)
je vizualna umjetnica i magistra likovne edukacije. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a njezin rad fokusiran je na teme identiteta, memorije i prostora. Izlagala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, uključujući projekte poput Poetika mjesta i Arhiv odsutnog, te festivale kao što je Trienal Tres Pesos u Meksiku. Sudjelovala je u međunarodnim projektima poput ECO CURVE i Soundgate Zagreb, te bila polaznica četvrte generacije WHW Akademije. Dobitnica je plakete Izidor Kršnjavi Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu.


diplomirao je Nove Medije na ALU u Zagrebu (2021.) i Informacijsko i Programsko Inženjerstvo na Fakultetu Organizacije i Informatike u Varaždinu (2015.). U svojem umjetničkom radu bavi se zvučnim i svjetlosnim instalacijama, a/v performansom, živim filmom, expanded-cinema performansom, programiranom umjetnošću, industrijskim tehnologijama i zvukom za suvremeni ples. Izlagao je na većem broju samostalnih i grupnih izložbi, a dobitnik je strukovne nagrade MSU-a na Salonu mladih 37. i nagrade Zlatna lubenica 7.0
Radovi mu proizlaze iz dubokog interesa za fizikalnost medija i materijala, kao i njihove međusobne odnose unutar suvremene tehnosfere i antropocena. Kroz razvoj različitih metoda industrijske proizvodnje, ljudskog rada, tehnologije, programskog koda, videa i zvuka, otvara nove prostore za multidisciplinarna istraživanja. Posebni naglasak stavlja na fizikalnosti piksela i suvremene LED tehnologije te transkripciju digitalnih radova u prirodne i sintetičke materijala poput drveta, metala i plastike.
UMJETNIČKE INTERVENCIJE
Marlen Ban
Naziv rada:
No Time for a Revolution
Opis rada:
No Time for a Revolution postavlja pitanje suvremenog društvenog stanja kroz izjavu Nobody is going to start a revolution. Naizgled pasivna poruka otvara prostor za kritiku statusa quo, u kojem sistemska kontrola, cenzura i normalizacija autoritarnih praksi umanjuju vjeru u mogućnost promjene.
Rad oscilira između osobne refleksije i kolektivne nesigurnosti, propitujući zašto – unatoč informacijama i tehnologiji – ostajemo pasivni pred nepravdama i dehumanizacijom. Ne poziva na revoluciju, već na razmišljanje: zašto se ona čini tako dalekom?
Bez zauzimanja direktne političke pozicije, cilj je potaknuti promatrača na preispitivanje moći, identiteta i svakodnevne pasivnosti, te otvoriti prostor za kritički dijalog o društvenim normama koje često uzimamo zdravo za gotovo.
Predstavljanje za javnost uz vodstvo: 23.05.2025., u 15:00
Lokacija: Intera, Ulica kralja Držislava 8, Zagreb
Sanda Črnelč
Naziv rada:
Otkrila sam nešto između dvije cigle
Opis rada:
Prostor i objekt, motivi koji konceptualno povezuju prethodne radove umjetnice, inicirali su stvaranje nove ideje koja vizualno teži apstrahiranju forme, a konceptualno želji za autorefleksijom. Napuštanjem cigle ona zalazi u likovni potencijal koji pružaju boja i volumen s ciljem preispitivanja vlastitog straha od zauzimanja prostora.
Predstavljanje za javnost uz vodstvo: 09.05.2025., u 12:00
Lokacija: Grupa Showroom, Ul. popa Dukljanina 1, Zagreb
Josip Kresović
Naziv rada:
Ti si bija baš sritno dite
Opis rada:
Prostorna instalacija Ti si bija baš sritno dite je kolekcija materijaliziranih osjetilnih sjećanja o jednom trenutku tijekom odrastanja. U isto vrijeme ona je zapis o nervoznim kretnjama, ritualu čišćenja, grebanja, guljenja. Kanal anksiozne energije koja se oslobađa patološki jer joj nitko nije pokazao kuda da ide. Ona je i o glazbi koju ne čuješ, a možda ju je najlakše dočarati visceralnom rekacijom tijela i uma kada ponovno nanjušiš nekad zaboravljeni parfem pa te obuzmu trnci. Polazišna točka rada je događaj, kronološki mutan, a tako jasno urezan. Pjeva se. Vruće je. Promatran si. Prsti u džepovima pokušavaju doprijeti do bedrene kosti. Koža im brani. Peče. Ne osjetiš. Dobro si.
Otvorenje: 08.05.2025., u 18:00
Lokacija: Brigada, Nova ves 17 – Centar Kaptol, 2. kat, Zagreb
Stela Mikulin
Naziv rada :
Intimni dijalog
Opis rada:
Intimni dijalog je istraživački umjetnički projekt koji se bavi alternativnim oblicima komunikacije, osluškivanja i razmjene u digitalnom prostoru s različitim skupinama ljudi. Kroz digitalnu platformu, zamišljenu kao nelinearan, anoniman prostor, oblikuje se sigurno mjesto susreta. Trenutačna faza rada usmjerena je prema suradnji s migrantima u Hrvatskoj
U odsutnosti stvarnog dijaloga, gdje susreti još nisu mogli biti ostvareni, pojavila se potreba da se ipak oblikuje prostor, ne kao gotov okvir, već kao mogućnost. Trenutačna faza rada sastoji se od dvije platforme koje, iako različite po funkciji, zajedno tvore jednu cjelinu iščekivanja i introspekcije.
Prva platforma sadrži niz pažljivo oblikovanih, ali svjesno otvorenih pitanja. Ona ne određuju smjer, nego otvaraju prostor koji budući sudionici, migranti, mogu ispuniti vlastitim glasovima, iskustvima i potrebama. Pitanja su postavljena bez namjere da oblikuju narativ, već da započnu dijalog.
Druga platforma, paralelno postavljena, otvara intimniji prostor, arhivu analogno izrađenih materijala: poetičnih pitanja, fotokolaža i vizualnih fragmenata procesa. Ova platforma reflektira unutarnji proces autorice, promišljanja kako pristupiti osjetljivim temama, kako slušati, koje mjesto zauzeti i kako oblikovati prostor koji ne govori umjesto drugih.
Obje platforme oblikuju prostor afektivnog pripremanja. Jedan je otvoren prema budućem odnosu, drugi ostaje dokumentacija unutarnjeg procesa. Rad ne nudi odgovore, već gradi uvjete za njihov mogući nastanak.
Predstavljanje za javnost uz vodstvo: 15.05.2025., u 16:00
Lokacija: Randić i suradnici, Palmotićeva ul. 60, Zagreb
Branimir Štivić
Naziv rada:
DOTWORK [256x256px]
Opis rada:
Rad DOTWORK [256x256px] generativna je video instalacija sastavljena od modula LED ekrana niske rezolucije. Postavljanjem video ekrana u materijalne trodimenzionalne objekte od aluminijske kontrukcije i 3D printane plastike na koju su pričvršćeni LED moduli i elektronika, bavim se fizikalnošću piksela i njihovom “nevidljivošću” u okvirima potrošačke elektronike. Kombinacijom veće broja monokromatskih slojeva s primjenom “dithering” i točkastih algoritama nastaje slika niske razlučivosti kroz koju promatram grafički potencijal točkastog rastera. Razmak između pojedinih piksela od 3mm korišten u reklamnim panelima puno je veći od suvremenih zaslona na mobitelima, računalima i pametnim satovima pa tako omogućava promatranjem izvornog medija svjetla kao gradivnog elementa zaslona koji djeluje i kao ambijentalna rasvjeta prostora.
Predstavljanje za javnost uz vodstvo: 05.06.2025., u 14:00
Lokacija: Google Hrvatska d.o.o., Strojarska cesta 20, Zagreb
*Napomena:
Zbog ograničenog broja mjesta, obavezne su prijave dolaska na predstavljanje umjetničkih intervencija za javnost na popratniprogram.hdlu@gmail.com
ARHIVA
2024.
KUSTOSI: Kućća
UMJETNICI:
Andrej Beštak i Anja Leko, Teuta Gatolin, Robert Fenrich, Gaia Radić i ROSE kolektiv (Bruna Jakupović, Lana Lehpamer i Ivor Tamarut)
LOKACIJE: Agencija 404, Infinum, Leapwise, Studio 3LHD, VMD grupa











Potpora
Sufinancira Europska unija – CREA-CULT-2023-COOP. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih. [Broj projekta: 101128499]
Stajališta izražena u ovoj objavi isključiva su odgovornost HDLU i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.